tisdag 2 juni 2009

Clos du Mont-Olivet

Vilken tidning skriver du för? var frågan jag fick när vi besökte Clos du Mont-Olivet för två år sedan. Jag hade mitt anteckningsblock och antecknade flitigt vad jag tyckte om vinerna vi provade. Han tyckte det var konstigt att jag antecknade när jag inte skulle publicera det någonstans. Den lilla producenten i utkanten av Chateauneuf-du-Pape korkade upp b.a. årgång 2005, och den föll oss i smaken så den fick följa med oss hem för bara 136:- flaskan!

I går släpptes årgång 2006 på SB, men priset är inte lika minimalt. 229:- kostar den, men jag ville verkligen köpa några flaskor. Måndagen var uppbokad så jag kom inte ner till bolaget. Men, jag lyckades beställa några flaskor idag för den finns kvar på varudepån.

Jag ser fram emot att prova den här nya årgången.

Inga kommentarer: