fredag 16 februari 2007

Abonnera på öl!

Nog för att jag tycker att det borde vara enklare att få handla sina alkoholdrycker (t.ex. genom gårdsförsäljning), och att det borde få finnas licensierade handlare utöver Systembolaget, men danskarna har nog gått ett steg för långt.

Företaget A World of Beer har en tjänst där man kan abonnera på öl! För 470 DKr får man 8-10 öl i månaden leverat till dörren. Snacka om att trycka på någon alkohol! Nej, ska man få det hemleverat tycker jag man ska göra en aktiv beställning och inte ha abonnemang. Tänk er själva hur det kan se ut. "Oj, i morgon får jag en ny försändelse av öl, men jag har ju tre flaskor kvar hemma. Bäst att dricka upp dem nu innan de blir för gamla, fast egentligen var jag ju inte sugen på öl idag".

Nej, det är nog tur att vi har lite restriktioner i Sverige, även om alkohollagen skulle må bra av en uppdatering på sina ställen.

Abonnemanget gäller bara i Danmark, om nu någon hade hoppats på att få en kasse öl till dörren.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: