söndag 10 oktober 2010

4 minuter snabbare idag.

4 minuter snabbare idag. Härligt!

Dagen har varit en riktig vitamininjektion. Klockan åtta på morgonen tog jag bilen in till stan för att förbereda helgdruvkursen. Jag höll två avsnitt med en lunch emellan. Min lokala deli, Erssons fisk stod för lunchen, två smarriga pastasallader.

Vi provade först riesling och några tyckte det var tidigt på morgonen. Vad, klockan var ju nästan halv elva! 6 viner analyserades. Nästa avsnitt var sauvignon blanc och vi tog oss an 5 glas.
Det är alltid lika roligt att hålla kurs och idag var deltagarna riktigt med och gjorde bra vinanalyser. Enda avbräcket var 20 minuter efter lunch då paltkoman trädde in hos några. Det började bli varmt i lokalen, ögonlocken föll igen, och flera gäspade. Det slår aldrig fel, och jag vet med mig själv att jag nästan alltid brukar träda in i det tillståndet när jag är på kurs. Det spelar ingen roll hur intressant det är. Jag beslöt mig då för att hoppa över lite teori så vi kastade oss över vinerna istället. Jag lämnade över stafettpinnen efter det för cabernet sauvignon.

När jag kom hem kände jag mig lite rastlös, så jag bestämde mig för att ta en löprunda samtidigt som sonen var på simträning. Det var den som gick 4 minuter snabbare idag. Härligt! En riktigt bra avslutning på dagen!

1 kommentar:

Johan Hedberg sa...

Hej,
Vi är intresserade av att få bjuda in dig till en lanseringslunch för argentinska viner den 17 november på Grappe. Om du vill ha mer information får du gärna skicka mig en epost på johan.hedberg [snabel-a] springtime.nu